Imorse flirtade E-type med mig

Jag var med i en danstävling på Dramaten imorse. Det gick jättedåligt eftersom min danspartner och jag inte alls hade samma ambitioner med vår dans. Jag tyckte ändå att gick rätt bra, för att vara min första tävling. Särskilt när man tänker på att jag aldrig har dansat speciellt mycket alls förutom på krogen och två terminer hiphop när jag var elva. Min partner tyckte däremot att jag gjorde allt fel.


Medan vi väntade på att de andra skulle dansa gick jag till en intilliggande byggnad för att komma min griniga danspartner. Jag sitter vid ett högt bord med tillhörande barstol precis utanför en loge när en hysterisk tjej, ett par år yngre än mig, kommer fram och bubblar om att hon ska träffa E-type. Tydligen så har hon vunnit någon slags tävling och är helt överlycklig. Hon frågar mig vad han heter egentligen och jag svarar att han heter Martin. Egentligen vet jag inte men jag har för mig att det är så han heter. Den hysteriska tjejen jublar och klappar i händerna. Jag tänker att hon är en idiot. Sedan öppnas dörren till logen och en okänd man ber henne stiga in och säger att E-type kommer snart, sedan stängs dörren.


Efter en stund kommer E-type gåendes. Han stannar vi mitt bord. Frågar vad jag heter. Jag meddelar att jag inte är fjortisen han ska träffa. Han skrattar lite och säger att han förstod det. Han frågar vad jag gör där och jag säger att jag har dansat på Dramaten. Sedan sträcker jag lite på mig för det låter ändå ganska fint, att ha dansat på Dramaten. Även om det gick åt helvete. Vi pratar en stund, han ser in i mina ögon och frågar efter mitt nummer. Jag vet inte om jag egentligen är så intresserad, jag har aldrig varit något fan av E-type men han var ju ändå rätt charmig. Precis när jag ska skriva ner det vaknar jag av att Hanna Fahl önskar mig välkommen till P3 populär. Jag tittar på klockan, den är tio. Jag hann aldrig ge mitt nummer så nu kommer han väl aldrig att ringa. Synd, för han var ju ändå rätt trevlig som sagt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0