Nu är det nog!

Det är samma sak år efter år, efter varje deltävling och efter varje melodifestival kan man konstatera en enda sak: Sverige har jävligt kass musiksmak. Att Christer Sjögren gick vidare med sin europafjäskiga låt innebar ett nytt lågvattenmärke och jag påmindes återigen om varför jag i regel inte ser på melodifestivalen. Annars hade man ju kunna tänka sig att Michael Michailoff och Brandur(?) åtminstone skulle ha gått vidare till någon slags andra chans. Men nej, Sveriges befolkning röstar fram en barnunge som sjunger disco och en gubbe som sjunger publikfriande dansbandsmusik - som man faktiskt på riktigt mår illa av.


Det enda positiva i det hela var att Suzzie Tapper gick vidare till andra chansen, jag gillade henne. Hon hade en skön röst, nervositeten till trots. Men jag skiter i vilket, jag tänker inte titta något mer på det där. Jag har hört att Lasse Lindh ska vara med och där går min gräns. För är det någon jag verkligen inte tål så är det Lasse Lindh.


Kommentarer
Postat av: mamman

Jag tycker Brandur och Suzzie Tapper borde ha gått vidare.
Suzzie verkade kanske nervös, men den största orsaken till att hon verkade stel beror nog säkert på att hon har Parkisson sjukdom och har haft i ganska många år. Hon har verkligen en jättemysig röst.

2008-02-10 @ 16:44:19
Postat av: Minna

Jaha, det visste jag inte. Ja, hon hade verkligen en mysig röst. Hon påminde lite om Eva Dahlgren tycker jag.

2008-02-11 @ 12:27:06
URL: http://simplysolo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0