Mitt inbrottslarm är lite skevt

Jag fick mitt studentkort för vårterminen från CSN idag. De sedvanliga erbjudandena följde givetvis med. 20% på Swebus, studentmobilabonnemang från Telia osv. Men det finaste erbjudandet var nog ändå det från DN, där kan man spara inte mindre än 2056 kronor. Jag kan, om jag vill, få betala 125 kronor i månaden för att få en tidning i brevinkastet varje morgon klockan tre eller fyra.


Men hur spännande det här erbjudandet än låter och hur fint det än hade varit att kunna och läsa tidningen till frukosten jag aldrig äter så är jag tvungen att tacka nej. Mitt inbrottslarm är lite skevt. Det tror nämligen att någon försöker ta sig in i lägenheten när något närmar sig brevinkastet. Och så roligt är det inte att vakna mitt i natten av en galen, skällande hund. Även om det kanske kan låta som ett drömscenario så är det inte det, jag vet. Det var inte alls länge sedan som just DN försökte att värva mig som läsare genom att dela ut gratistidningar så där mitt i natten. Jag blev livrädd första, andra och tredje natten. Fjärde och femte natten vaknade jag av porten och var beredd. Sjätte natten låg jag vaken och väntade men då kom det aldrig någon tidning. Så blev jag irriterad över det också.


Jag undrar om det finns någon slags inställning på det där hemska larmet så man kan få det att bara gå igång när det verkligen är någon som försöker ta sig in i lägenheten. Jag vill gärna att det slutar se posten som ett hot, alla mina räkningar har hemska bitmärken i sig, fast det kan dom i och för sig gott ha. Komma här och komma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0