Jag - en blivande morgonmänniska?

Det är sällan jag får uppleva morgonen. Oftast när jag vaknar är det förmiddag eller kanske till och med lunch. Idag har jag upplevt morgonen dock. Jag har sett dagen vakna till liv med andra ögon än när jag har varit vaken hela natten. Vaknade helt av mig själv. Promenerade runt kvarteret med hunden vid sju.


Vädret var inte alls på gott humör. Det var grått och regnigt. Om vädret verkligen hade ett humör så hade det varit surt. Kanske irriterat, så där som man är om mornarna innan man har fått i sig kaffe. Kaffe måste man ha om morgonen. Jag satte igång bryggaren när jag kom in. Värmde händerna i diskvattnet. Ibland är det till och med skönt att diska. Plockade lite här hemma innan jag satte mig ner med mitt stora kaffeglas för att riktigt vakna till liv.


Jo, jag skulle nog kanske kunna tänka mig att bli en morgonmänniska, ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0