Glenn

Pappas barndomskamrat eller möjligtvis ungdomskamrat Glenn ringde på dörren för en halvtimme sedan. Åtminstone tror jag att det var han. När jag såg honom senast var han tjugo år yngre och jag var liten. Han och pappa drack grogg tillsammans någon fredagskväll lite då och då i tidernas begynnelse. Glenn är inte  från Göteborg och han är inte sotare, han är elektriker eller möjligtvis telemontör eller något liknande (tror jag). Han fixade mitt tv-uttag. Jag hade inte bett om det men tydligen så hade grannen ovanför mig gjort det, för mitt trasiga tv-uttag störde hans hemtelefon av någon anledning.


Konstigt det där. Jag reflekterade inte alls över att det kunde vara Glenn förrän han sa hejdå och stängde dörren. Jag undrar ifall han reflekterade över att jag var hans forna kamrats dotter. Om det nu var han, Glenn alltså.


Kommentarer
Postat av: mamman

Ja, det var Glenn

2008-02-29 @ 10:10:18
Postat av: Minna

Haha va coolt :D
Visste han att det var jag?

2008-02-29 @ 11:47:26
URL: http://simplysolo.blogg.se
Postat av: mamman

Nej, det visste han inte

2008-03-01 @ 13:48:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0