Sova djupt, hårt och underbart

Inatt skulle jag sova djupt, hårt och underbart. Allt det trötta från veckan skulle vara väck när jag vaknade. Hade jag tänkt. Tanken var god i och för sig.


I morse vaknade jag klockan nio men en molande värk i armen. Jag har möjligtvis sovit djupt och hårt (uppenbarligen på min arm) men drömmarna som har sysselsatt mig hela natten har gjort att jag inte vaknade ett dugg utvilad. Vidriga drömmar har det varit, om jordens undergång och dansande kineser i paljettdräkter. Ni vet när man har drömt så mycket och om så jobbigt ansträngande händelser, att när man vaknar, känns det som om man har varit uppe hela natten. Så känner jag mig. Heja mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0