Hellre äter jag själv än att se mina barn svälta

Jag har alltid varit en motståndare av allt vad måttlighet heter. Men det finns tillfällen då till och med jag önskar att måttlighet var något jag behärskade. Just nu till exempel, önskar jag att jag i någon mån kunde det där med måtta.


Jag sitter och är övermätt av all mat som jag har intagit under måltiden hemma hos mina kära föräldrar. Mamma hade dagen i ära gjort min favoriträtt och då är det svårt att äta i lagom mängd. När det är så gott har man dessutom en tendens att slänga i sig maten som om man aldrig mer skulle få se mat i hela sitt liv. Eller som att de andra skulle äta upp allt så jag inte skulle få en tillräcklig mängd. Jag gillar uttrycket "Hellre äter jag själv än att se mina barn svälta." Det är något jag lever efter väldigt mycket. Fast just nu önskar jag att jag inte hade gjort det. Att jag kunde stoppa mig själv i tid.


Jag mår så illa.


Kommentarer
Postat av: mamman

Ja men det var väl trevligt, att Du tyckte maten var god. Hoppas att det var fler i sällskapet som blev mätta

2007-09-10 @ 08:25:35
Postat av: Minna

Det var det vill jag lova.. Vi satt och pöste ut i soffan hela kvällen sen :D

2007-09-10 @ 14:03:30
URL: http://simplysolo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0