Don´t drink and fly

Fåglarna är borta. Det känns lite tomt och tyst men mest så känns det skönt. Men lite orolig är jag nog ändå. De små liven verkar ju uppenbarligen inte leva efter det här med: don´t drink and fly.  I morse var de ju asfulla allihopa (säkert hundra stycken) och nu är de borta. Jag har svårt att tänka mig att alla fåglar klättrade ner från trädet och sen promenerade iväg mot sydligare trakter. Traskandes längs E4:an liksom.


De flyger alltså omkring kors och tvärs däruppe, fulla som aldrig förr. Det är det jag alltid har sagt om fåglar, de är så himla oansvariga. Tänk på det nästa gång du kör på en fågel, kanske var det för att den var full och hade lite seg reaktionsförmåga. Tänk hur många vindrutor som faller offer för fylleflygande fåglar.


Don´t drink and fly!


Och vem fan festar innan man ska åka utomlands föresten? Det gör man ju där! Dom kan ju ingenting!


Kommentarer
Postat av: syrran

jahapp.. Det är därför dom skränar så förfärligt när dom ger sig av i flockar till sydligare breddgrader. Dom är ute och fyllflyger!!

2007-09-20 @ 18:30:39
Postat av: Minna

yep! så är det :D

2007-09-20 @ 20:59:46
URL: http://simplysolo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0