Inkonsekvent o-ordningsam

Jag är världens minst ordningsamma människa. Ingenting ligger någonsin där det ska, vilket gör att jag ofta får springa runt och leta efter det jag ska ha en stund. Jag gillar inte att springa runt och leta en kvart så fort jag ska ha något men efter ett tag har man ändå lite koll i röran. Man vet liksom att saker i alla fall inte ligger där de ska. Därför hatar jag när jag av någon anledning har lagt något där det faktiskt ska ligga för det är alltid det sista stället jag letar på.


Jag letade efter mina glasögon. Jag letade på alla tänkbara ställen. På nattygsbordet, under soffan, i byrålådan, under sängen, i hundkorgen men dom fanns verkligen ingenstans. Efter en halvtimme gav jag upp och satte mig i soffan. Såg glasögonfodralet som låg på soffbordet. Fortsatte att leta i en kvart till på ställen jag kom på att jag hade glömt, som under badkaret, i fruktskålen och i bokhyllan, utan resultat.


Jag tänkte att det kan väl kanske ändå inte skada att kolla i glasögonfodralet. Och tro fan att glasögonen ligger där i. Hur tänkte jag då? Varför lade jag dom där? Det finns ju ingen som helst logik i mitt handlande. Jag måste vara konsekvent o-ordningsam eller möjligtvis konsekvent ordningsam, för den här blandningen funkar liksom inte.


Kommentarer
Postat av: mamman

Men lilla vännen då, jag tycker Du ska börja bli konsekvent ordningssam. Tänk vad mycket tid Du får över till annat då

2007-10-04 @ 08:46:57
Postat av: Minna

ja, jag tycker också att jag ska börja bli det :D

2007-10-05 @ 18:09:59
URL: http://simplysolo.blogg.se
Postat av: syrran

Puss!

2007-11-10 @ 23:42:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0