O is for the only one I see

Jag va och fika med Carro och Linda på Java idag.. Sen gick vi till Hard Soft och jag har äntligen köpt en ny sladd till stereon, tror inte killen där gillade mig (har en förkärlek till att driva med butiksbiträden).

 

Minna: Jag vill ha en kabel som går från datorn till stereon så jag kan lyssna på musik genom datorn i stereon.

Butiksbiträde: Okej, hur ser stereon ut?

Minna: Den är svart!

Butiksbiträde: Men alltså är det två hål eller ett?

Minna: Eh? Ett! Nej två! I datorn är det ett!

Butiksbiträde: Är det en bärbar eller stationär.

Minna: Bärbar, ja datorn alltså. Stereon är stationär. Eller ja, man kan väl bära den men det blir lite jobbigt att få med sig högtalarna.

Butiksbiträde: Mmm *Tar inte så road fram en sladd* Den här blir nog bra.

Minna: Är den snubbelvänlig? Jag har en tendens att snubbla över sladdar så jag måste ha en som är tålig!

Butiksbiträde: Jaha? Jo men den här blir säkert bra.

Minna: Pluppen ser lite stor ut, är du säker på att den passar?

Butiksbiträde: Ja, det ska den göra.
Minna: Får jag byta om den inte passar?

Butiksbiträde: Näe, alltså inte om förpackningen är bruten. Men jag lovar att den passar.

Minna: Men då borde jag ju få byta om den inte passar! För om den inte passar har du ju ljugit för mig och då måste jag ju få byta!

Butiksbiträde: *någonting slocknar i butiksbiträdets ögon, kanske är det livsgnistan* Eh.. Jo.. men.. Jonas! Får hon byta om den inte passar?

Jonas: Näe inte om förpackningen är bruten men det ska passa!

Minna: Men om ni är så säkra på att den passar måste jag ju få byta om den inte gör det! Annars känns det ju liksom inte som om ni är så säkra på att den passar som ni påstår..

Jonas: Ja, okej.. Om den inte passar får du byta!

Butiksbiträdet: Var det bra så? *Tänker nog, "GUDE GUD LÅT DET VARA BRA SÅ"*


Så nu har jag en sladd! Fast jag har inte kollat om den passar än men det ska den väl göra då antar jag..


Kommentarer
Postat av: syster-yster

haha.. ditt dryyyygo :)

2007-05-18 @ 19:14:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0