Nattligt sms

Ibland när jag ska sova ploppar det upp texter i mitt huvud. Ibland låtsats jag inte om dem, eller så tänker jag att det där måste jag komma ihåg till imorgon - men det gör jag aldrig. Men ibland, som igår, då tar jag mobilen och skriver upp texten i ett sms. Det tar jättelång tid och det hade varit så mycket enklare att bara gå upp och hämta papper och penna men det är jag för trött för. Alltså hittade jag i morse mobilen med ett sparat sms där det stod:

 

"Billys kycklingpaj till lunch, kanske två. Dom är ganska små och jag är rätt hungrig. Så aftonbladet förståss, lagom lättsmält. Pulverkaffe och choklad efter. Alltid choklad! Inte sådan där mörk choklad som Karin brukar köra med, GI-choklad med 99% kakao som smakar jord. Nä, riktig fet mjölkchoklad ska det vara. Möjligtvis Geisha.. Kanske KitKat om jag vill känna mig extra nyttig - den är ju lite mörk, och det finns kex i - det är tillräckligt GI för mej."

 

Den kanske inte ser mycket ut för världen nu.. Men vänta bara tills jag har hittat ett sammanhang att sätta in den i! Eller så kommer den bara att finnas som ett sms i min mobil, eller nu i min blogg också.. Suckers!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0