Min dag so far

Jag skulle träffa Lisa tolv utanför nian. Jag orkade inte vänta på bussen och tänkte att det var ju ganska soligt och skorna gjorde inte så fasligt ont så varför inte promenera? Mm.. Halvvägs ner på stan började det spöregna! Stod under ett tak utanför någon affär i fem minuter men det ville inte ge sig så det var ju bara att knalla vidare. Träffade Lisa (som sa att hon är en nykter rocker fast jag påpekade att det inte var så rockigt att lyssna på Basic element) och Linda (den där jäveln som svikit mej för Stockholm), gick till Java, åt lunch sen gick Lisa och Carro kom (Hon hade en skitnygg tröja som jag blev lite avis på).. Vi satt ett tag till och jag drack kaffe (för det måste jag ha annars dör jag!) Sen när vi skulle gå, upptäckte jag att dom här nya skorna inte var så jäkla sköna ändå! Jag hade så ont! Haltade ner till skomakeriet, fick skavsårsplåster, korksula och utlästning av skorna..

Jag tog bussen hem!!
Ringde Medborgarskolan (för de hade ringt mej), klarade upp lite inför studiecirklarna, båda mina cirklar kommer att finnas med i kursprogrammet till hösten så hon var nog ganska nöjd med min utformning. Ska bli spännande att se om någon anmäler sig till dem, för det är ju inte säkert och då blir det ju inget.. Och då har jag inget extrajobb till hösten! För jag vägrar jobba i cafét, om jag börjar där igen kommer jag bli inringd sju dagar i veckan och då kan jag inte koncentrera mej på skolan - och jag har ju tagit på mej ganska mycket där! Nä, 3-6 timmar i veckan på medborgarskolan tycker jag låter lagom! Jaha!? Nä, nu ska jag skriva lite på andra grejer och sen ut och springa i skogen? skulle behöva städa också men alltså jag har skitont i fötterna nu! Måste komma ihåg och boka tvättid för nu har jag inga rena strumpor kvar och jag har skitont i fötterna! Är det någon som har missat att mina fötter gör ont!? Jag skrek när min betjänt (Linda, japps platsen är upptagen) satte på skavsårsplåster på mina stackars fötter..

image94

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0