"Låt honom pussas lite"

När jag var liten var jag hos en dagmamma på dagarna när mamma och pappa jobbade. Hos min dagmamma fanns det ett annat dagbarn som hette Micke. Vi var väl kanske fyra eller fem och han var typ kär i mig eller nåt. Han skulle alltid pussa mig, bara det att han inte visste hur man gjorde så han bets ? hårt! Och jag kom ihåg att jag tyckte att det var jätteobehagligt och sökte ofta skydd hos min dagmamma men därifrån blev jag alltid ivägkörd med orden: "Men Minna han tycker ju om dig, låt honom pussas lite!" Jag fick ju för fan blåmärken! Och vadå låt honom pussas lite, jag ville ju inte! Det är på grund av sådan uppfostran av pojkar och flickor som pojkar växer upp och blir våldtäktsmän (de har ju fått höra att det är okej, fastän tjejen säger nej) och tjejer växer upp och blir våldtagna, eller har sex mot sin vilja för "Han tycker ju om dig, låt honom bangsa dig lite". Det som min dagmamma skulle ha gjort var väl snarare att säga åt den där jävla ungen att respektera att jag inte ville och att han skulle lägga av! Att man måste lyssna på och respektera andras viljor.. Sådana som hon borde inte få vara med och uppfostra andras barn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0