Falskt att vara artig eller artigt att vara falsk?

Igår va jag hemma hos mamma och pappa och kollade på melodifestivalen.. Jag har blivit tystad av dem så jag kan tyvärr inte berätta om alla roliga kommentarer och diskussioner som pågick under melodifestivalen vilket är synd - jag hade många "Det här måste jag blogga" - moments men både mamma och pappa var ganska snabba med att säga att det ville de INTE läsa om in min blogg och sen hotade de med att inte prata mer under hela kvällen.

 

Men några slutsatser från kvällen:

  • Jag ville åka utomlands i sommar till typ Grekland eller Bulgarien eller något liknande men man kan ju bara åka till de länder som ger Sverige bra poäng i melodifestivalen så jag får åka på semester till Danmark eller Norge - Island har jag inte råd med.
  • Det är fusk att alla östländer röstar på varandra om de är så himla bundis så kan de väl gå tillbaka till att vara ett land och inte få några röster alls så vinner Sverige för att vi får röster från alla Nordiska länder och för att Storbritannien, Frankrike och Tyskland oftast suger.
  • Israel ligger väl inte ens i Europa och dessutom borde de ha andra saker att koncentrera sig på än melodifestivaler. Turkiet borde inte få vara med för deras icke-humanitära sätt att behandla människor. Och alla ap-fattiga länder som Albanien och forna Jugoslavländer borde lägga pengarna på att, jag vet inte, mata sitt folk? Dessutom har de ju ändå inte råd att vinna! Alltså - borde bara EU-länder få vara med och då skulle vi vinna lätt, utan Norges röst till och med!
 

När jag skulle åka hem blev jag bjuden på taxi, vilket ju var snällt. Men jag fick en pratande taxichaufför och sådant är ju alltid lite obehagligt för jag vet liksom inte vad jag ska säga och det känns some what oartigt att bara svara på tilltal men inte fråga något tillbaka. Så frågar han (det var en rätt ung kille - kanske i min ålder, något äldre): "Blir det någon utgång ikväll då?" Eh, nä.. eftersom jag sitter i en taxi med träningsbyxor och en hund vid halv ett på väg hem så är det väl ganska uppenbart att jag inte är upplagd för party.. Men jag fattar, han vill bara vara trevlig och prata men vad ska jag fråga tillbaka? "Nä, inte du heller?" Det fattar jag väl så det behöver jag ju inte fråga.. Jag frågar istället om det är mycket folk ute ikväll, för det har jag hört andra fråga när de sitter i fram med taxichauffören och jag har alltid undrat varför de frågar det, vem bryr sig liksom? Men nu vet jag! Vad annars ska man säga där framme? Jag fick panik och det var det enda jag kunde komma att tänka på! I övrigt så är jag inte så mycket för att fråga om saker som jag skiter i svaret på, jag är bara inte tillräckligt falsk för att vara artig. Eller artig för att vara falsk..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0