Diskussion under lunchen

Jag gnällde till kermit om att min blogg har blivit så tråkig på sista tiden.. Han sa att jag ju kunde värva mina vardagsinlägg med lite djupare tankar.. Djupare tankar? Ja, men som till exempel sms-reglerna och sånt.. Ahaa! Men jag har liksom inga såna tankar på gång för tillfället men jag kom ju på att vi diskuterade ju faktiskt väldigt djupa saker under lunchen:

Jag: Så Cola Zero är alltså nya Cola light? Jag fattar inte grejen med bytet?              

Lisa: Men från början var det aspartam i Cola light med sen bytte dom till sukralos så nu har dom gjort Cola Zero med aspartam.

Jag: Men varför bytte dom bara inte tillbaka till aspartam i Cola lighten liksom?

Lisa: Vet inte

Jag: Men va är uppe med Fanta då? Vad är bamboocha?
Linda: Men det är väl bara reklamen? (sjunger) 'Fanta free stay bamboocha' (och börjar sen härma papegojan i reklamen i fem minuter)
Jag: Så Fanta finns alltså som Fanta Free och vanlig Fanta. Finns det som Fanta Zero också? Och Finns det Fanta Light (förut fanns det väl Fanta light) och i såna fall vad är det för skillnad på dom?
Lisa: Med Fanta Free håller man sig Bamboocha!
Jag: Åh! Nu satte du igång henne igen!
Linda: (sjunger) 'Fanta Free stay Bamboocha' (och börjar härma papegojan i reklamen -  igen) 


Har fortfarande inte rätt ut begreppen kring Fanta.. Hur många finns det egentligen? Och vad är det för skillnad? Och va fan vill dom!???


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0