Det där med distansförhållande..

Idag var jag i Uppsala med min syster. Till lunch gick vi till en kinarestaurang med jättegod buffé där vi blev placerad bredvid ett bord med två rätt menlösa killar. Borden stod ganska nära varandra så man kunde utan svårigheter höra vad som sades. Syrran satt med busstidtabellen efter vi hade ätit klart och vi diskuterade vilken buss vi skulle ta hem till Gävle igen. När vi har bestämt oss för att ta bussen som går hem halv två säger den ena av killarna ( båda har suttit tyst nästan hela tiden) till sin kompis: "Undra hur det skulle vara att ha en tjej i en annan stad, distansförhållande liksom." Både jag och syrran börjar kanske ganska obefogat och helt ofrivilligt att skratta. Killen fortsätter bekymrat: "Thomas tjej bor ju i Gävle men de jobbar ju båda två så de ses ju bara på helgerna. Men det verkar ju fungera jättebra för dem." Jag och syrran fnittrar fortfarande okontrollerat. Killen sneglar lite åt vårt håll. Syrran tittar djupare ner i busstidtabellen och jag försöker febrilt komma på något att säga så vi kan låtsas att det är det vi skrattar åt. Jag kommer inte på nå annat än: "Ska vi gå!?" Jag som egentligen hade tänkt dricka kaffe *hrm*.  Det är fuuult att tjuvlyssna!


Kommentarer
Postat av: Anonym

EEEVIL....... =D

2007-05-21 @ 22:34:25
Postat av: Minna

joråsåatt...

2007-05-21 @ 22:39:25
URL: http://simplysolo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0