Tjejtidningar har Alzheimers

Jag läser normalt sett inte tjejtidningar. Jag tycker att dom är tråkiga - och tjejiga. Jag är inte så mycket för sånt. Men så hade Linda stoppat ner en massa tidningar i en påse till mig och när dom väl finns där så är det ju klart att man läser dom, eller i alla fall bläddrar igenom dom. Skvallertidningarna bläddrar jag snabbt igenom, möjligtvis att jag läser under bilderna men i övrigt är jag rätt ointresserad av huruvida Angelina Jolie och Brad Pitt ska gifta sig eller inte, Brtitney Spears och Lindsay Lohans skandaler. Jag är ett seriefreak och musikfreak men jag tittar på serierna, lyssnar på musiken och är inte så intresserad av vad skådespelarna eller artisterna gör på sin fritid. Och vad har tjejtidningarna att komma med? Jo dom varierar med att man ska älska sin kropp och på nästa uppslag står det hur man ska gå ner tio kilo till sommaren. Vad hände med det där att älska sin kropp som stod tio sidor tidigare, har dom redan glömt det liksom? Är det ingen som går igenom tidningen innan den trycks? Och alla sidor med kläder man ändå inte har råd att köpa - va där uppe med det? Och "så tillfredsställer du din man" What? Det vet väl inte dom, det är väl lättare att fråga din man? Nä, jag är nog inte så mycket för tjejtidningar, dom hamnar nog i samma ointresse-kategori som Harlequin-böckerna..


Kommentarer
Postat av: Urban

I agree!

2007-06-28 @ 15:05:33
URL: http://bollfot.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0