Ser jag ut som en uttråkad hemmafru!?

"Gratulerar Minna Jonsson. Du är en av dem i Gävle som är utvald att delta i Harlequins läsarenkät." But why? Jag har läst en Harlequin-bok i hela mitt liv och det var för att jag var tvungen när jag pluggade populärlitteratur. Hur ska jag kunna hjälpa? Harlequinböcker är tråkiga, dåliga, fjantiga, banala och ofeministiska! Jag håller ju på och läser "Bitterfittan" for crying out loud! Man kan vinna böcker, woohoo, jag vill ha massa massa massa fåniga Harlequinböcker, eller inte!  Man kan även vinna 100.000 och det skulle väl vara det jag skulle kunna torska dit på. Nä, det här är bara ett smart sätt att lura in folk i den oändliga Harlequinvärlden med sina mörka välbyggda karlakarlar och blonda mesiga tjejer som bara vill att någon ska ta hand om dem. Som så fort de fångat sin karlakarl förvandlas till en babymakingmachine och släpper alla sina drömmar om karriär, pengar och äventyr. Sen sitter de själva där som tråkiga hemmafruar och läser Harlequinböcker och drömmer sig bort de med, men det får man ju aldrig se.  Men tji fick dem, jag tänker inte Harlequin-prostituera mig för ynka 100.000. Jag är ingen uttråkad, ignorerad, amerikansk hemmafru som vill drömma mig bort till exotiska platser med mörka män och passionerad sex med "bultande lemmar". Jag är faktiskt singel, jag behöver inte läsa om sånt.

 

Så här står det: "Kära läsare! Dina synpunkter är så viktiga för oss att vi både vill ge dig en vinstchans på 100.000 kronor och BÖCKER om du tar dig tid i några minuter att besvara våra frågor." Okej, jag kan förstå om det var en riktig undersökning som faktiskt gjordes för att se vad läsarna är mest intresserad att läsa om, men det är det inte.

Första frågan undrar hur många böcker man läser på en månad, så finns det olika svarsalternativ. Den frågan kan jag gå med på, lite. Andra frågan undrar vad man helst kopplar av med. Är det 1. Matlagning 2.Läsning 3.Konst & hantverk 4. Sudoku/korsord? Vad kan de göra med den vetskapen liksom? Dessutom kanske jag gillar sport och sånt med det får tydligen inte tråkiga hemmafruar välja på. Sen frågade de vad jag skulle göra om jag vann 100.000. Jag skulle vilja hyra en manlig strippa och festa upp alla pengar med det fick tydligen inte rastlösa hemmafruar heller göra. I sista frågan undrar de vad jag helst läser för böcker, "Inte Harlequin" fanns inte med som alternativ. =(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0