Riktigt bra vänner

De alla flesta har väl hört låten "Release me" från Saab-reklamen. Gruppen som sjunger den heter Oh Laura och de har släppt en skiva som heter "A song inside my head, A demon in my head" och som är riktigt mysig att lyssna på. Stilen kan kanske påminna lite om Anna Ternheim. Min favoritlåt är helt klart "Black'n Blue" men "Out of bounds" tillhör också kategorin favorit. Det är bra softmusik helt enkelt.

Jag har även fört över Sahara Hotnights nyaste skiva till Mp3:n. Jag gillar den också, den är så där lagom poppig och hela skivan går ungefär i samma stil som singeln, "Cheek to cheek". Så gillade du den så gillar du nog skivan. "Visit to Vienna" är nog den bästa glad-låten på skivan. Den är härlig att lyssna på, på för hög volym när man vill vara glad.

 

Jag kan med gott samvete rekommendera båda skivorna. Och den här gången var jag riktigt duktig och lyssnade igenom dem ordentligt innan jag skrev något om dem. Jag gjorde ingen Snow Patrol här inte. Jag kan inte påstå att jag är hysteriskt kär i någon av dem men de är som riktigt bra vänner istället. jag gillar att hänga med dem men jag kanske inte vill vara med dem hela tiden.

 
image155   image156

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0