Jehovas på besök..

Jag fick besök av Jehovas Vittnen. Det är alltid lite obehagligt när de står i dörren med sina gråa kläder och nedlåtande blick medan de tittar in i min hall, som för tillfället är full med kläder eftersom jag nyss har tvättat och jag har inte orkat tagit reda på tvätten så när jag ska ha något rotar jag mest hysteriskt runt i min IKEA-kasse i jakt på användbara kläder. Vilket får som följd att alla kläder ligger utspridda över hela golvet. Men jag kan ändå inte låta bli att beundra deras ihärdighet (Jehovas alltså, inte mina kläders - även om jag är imponerad av att de står ut med min behandling)och deras vilja att rädda mig från helvetet. Den här gången verkar de tycka att mitt leverne har gått så långt att de var tvungna att bjuda in mig till en sammankomst. Men även om jag skulle vilja gå så har jag inga kläder som är tråkiga nog att få mig att passa in bland alla Jehovas-människor. Det är lite synd för på sammankomsten skulle man få hjälp att:

 
  • Förbättra familjelivet? (Jag och Solo skulle verkligen behöva det nu när han är sådär gubbigt sur som bara sjuåriga hundar kan vara)
  • Hantera svåra problem? (Kan dom ge mig pengar då tro? Fast jag vill iof bara ha pengar till syndiga saker så det kanske dom inte är så pigg på att ge mig)
  • Närma sig Gud? (Freaky)
  • Stå emot Djävulen? (hm..  Jag träffade ju honom en gång. Han verkar inte så intresserad av mig. Han kanske inte tycker att jag är så snygg. Jag har ringt och ringt men han svarar aldrig. Jag tror att Djävulen har varit på en sammankomst där man får lära sig att stå emot Minna)
  • Uppnå evigt liv? (Det lät jobbigt alltså.. Ska man tröka omkring i all evighet liksom, det orkar jag inte.)
 

Nä, jag tror inte att jag ska gå. Jag och Solo kan lösa våra problem själva. Dessutom är jag lite rädd för att bli hjärntvättad för jag är ganska mottaglig för sånt. Fast å andra sidan är jag nog för ytlig.

 

Kommentarer
Postat av: Stefan

Lantchips säger du.. Hmmm.. Ja, de är ju gott de.. Men då kanske jag blir tvungen att stanna kvars tills att chipsen är slut.. Å sååå länge vill du nog inte ha mig där.. =oP

2007-06-24 @ 13:42:55
URL: http://nordan79.blogg.se
Postat av: emma

svar : hihi , jag vill ha tillbaka den gamla rihanna . men om du tkr att den nya är bttre så är det ju upp till dig , ih :) . ha en superbra dag ! :D kramar emms .

2007-06-24 @ 14:14:38
URL: http://hej.blogg.se
Postat av: Carro

hahaha... stackars dig minna bara du råkar ut för sånt. Du får lära lite av mig... Dom kommer inte ens innanför grinden här dom går bara förbi... haha

2007-06-24 @ 16:40:49
URL: http://carropetit.blogg.se
Postat av: Minna

Haha Ja, fast hon stannade inte direkt länge.. stackarn såg ju livrädd ut, gav mig pappret å stack typ haha

2007-06-24 @ 16:47:13
URL: http://simplysolo.blogg.se
Postat av: Anonym

hahahahaha!!

2007-06-25 @ 22:42:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0