Stockholm, i morgon kommer jag!

Nu börjar jag bli nervös. Imorgon åker jag till Stockholm, kanske låter futtigt men det gör i alla fall något med min mage. Jag är inte ens sugen på dumlaglassen som försöker med alla olika sorters lockrop från frysen, för att jag ska äta upp den. Jag borde packa lite, men jag vet inte vad jag ska ha med mig. Jag började, men det är faktiskt inte det lättaste att packa. Inte ens bara för en helg, inte när det är svensk sommar. Inte när man inte vill ha med sig mer än en halvstor väska. Borde, plocka undan den rena tvätten som ligger och myser i den blå IKEA-kassen men jag är som helt utpumpad efter fighten med disken.  

Så här sitter jag med en orolig känsla i magen och är stressad över allt jag borde göra, funderar på vad man ska ha med sig. Föreställer mig hur kul det ska bli. Oroar mig för vädret (trots att jag är en vädergudinna och egentligen kan bestämma det där med vädret själv). Funderar på om jag hörde rätt när jag hörde att Caroline af Ugglas ska spela på grönan på lördag. Undrar vad jag egentligen tycker om henne. Om hon sjunger sin översatta version av Janis Joplins ?piece of my heart? kanske jag gillar henne. Om det hade varit 1969 hade det varit Janis Joplin själv som hade uppträtt på Gröna Lund, men nu lever jag för sent och får nöja mig med en svensk wannabeJanis i blek version. 

Nog ska det bli roligt att åka till Stockholm alltid, hoppas bara att jag inte glömmer något innan jag far och hoppas verkligen att jag kommer ihåg att ta med väskan med min skeva packning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0