Spindlar är de vidrigaste jag vet

  Det är någonting som inte vill att jag ska sova på mornarna. Igår var det min hunds lilla olycka i min säng som gjorde att jag var tvungen att studsa upp i ottan (halv tio). Den här morgonen misstänker jag starkt en viss missunnsamhet från en människa som själv var tvungen att gå upp tidigt. Jag vaknade klockan nio helt pigg och mosig i huvudet. Jag funderade ett tag men insåg att jag aldrig skulle fungera normalt om jag gick upp då, så jag pressade huvudet mot kudden och somnade om.

Jag drömde hela förbannade morgonen om äckliga spindlar, sådana med stora kroppar med kors på ryggen, typ svarta änkan. Och sen deras ungar också, de hade sitt nät precis vid min säng och till slut fanns de överallt. Och de är ju galna de där spindlarna, ungarna käkar ju upp varandra och mamman dödar pappan osv. Fast just den familjen i min dröm var rätt harmonisk sinsemellan, ingen av dem var dock särskilt harmonisk när det gällde mig.

Jag vaknade vi halv elva, helt kallsvettig och inte ett dugg utsövd efter morgonens galna hetsjakt, om det nu var jag som jagade spindlarna eller spindlarna som jagade mig. Jag ska aldrig mer gå på skansen, det är då säkert i alla fall! Och du, sluta missunna mig sömn på mornarna väl?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0