När solen slocknar, dör vi

Jag är hemma hos mina föräldrar och en ny Illustrerad vetenskap har minsann dykt upp. Den här gången fastnade jag helt otippat för ett reportage om rymden. Som helt tippat gjorde mig snurrig och en aning deprimerad. Det finns något i Illustrerad vetenskap som heter "Fråga oss", dit kan läsarna skicka in sina dumma frågor och undringar och dessa publiceras tillsammans med svar, ifall Illustrerad vetenskap förstår frågan och har något svar. Nu är det någon dum figur som undrar vad som händer med jorden när solen har brunnit ut. Tack för den, nu kom jag inte alls i domedagsstämning. Jag blir liksom lite sorgsen när jag tänker på att allt liv kommer att dö ut och när allt är borta kommer ingen finns där och minnas något. Dessutom föreställer jag mig ångesten med att gå ett helt liv och vänta på att jorden ska dö. 


Som tur är så tröstar Illustrerad vetenskap mig med att det kommer att dröja ungefär fyra miljarder år innan solen har förbrukat upp allt sitt väte, sväller upp och äter upp alla närstående planeter. Men Illustrerad vetenskap är väldigt positiv och tror inte att Jorden kommer att ätas upp av den döende solen, nej då, vi kommer att skjutas ut ännu längre och glida omkring den döda solen som ett förkolnat mähä.

Fast, avslutar Illustrerad vetenskap lite sorgset, under alla omständigheter kommer solens sista krampryckningar att betyda ett oåterkalleligt slut för allt liv på jorden. Vår del av universum kommer mest att fungera som en galaktisk djupfrys. Så lev livet idag, om fyra miljarder år kan det vara för sent!


Kommentarer
Postat av: syrran

jaha...
Det var ju bra att du blev så vis och lärd av sådan uppmuntrande vetenskap idag.
Resterande familjemedlemmar... (hrmpf...) har utforskat geografin och matkulturen idag =I

2007-07-19 @ 20:03:56
Postat av: Minna

Pizza i skutskär är väl inte fy skam det heller =P

2007-07-21 @ 14:50:59
URL: http://simplysolo.blogg.se
Postat av: syrran

=P på dig själv du! Den var god, FAKTISKT!!

2007-07-24 @ 22:58:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0