Jag vet inte om jag gillar elefanter längre..

Jag är ju i min "sommarstuga" och pappa prenumererar på illustrerad vetenskap och det är därför jag har gått och blivit expert inom alla områden och särskilt djurens, för det är de som intresserar mig mest. Rymdgrejer mår jag mest illa av, min hjärna är inte tillräckligt avancerad för att förstå hur ingenting inte kan vara ingenting, hur meteorer är livets bussar, hur universum kan vara oändligt och hur svarta hål.. Ja ni vet..

 

Djurartiklarna däremot finner jag rätt så intressanta. Igår var det pungmöss, idag är det galna elefanter! Variation förgyller.


Dagens ungdomar (alltså elefantungdomar) lider av posttraumatiskt stress sedan tiden deras familjer blev jagade av tjuvjägare. De är krigsskadade helt enkelt - och galna! Unga elefanter (15-25 år) bildar gäng, typ Hells Angels (fast utan motorcyklar), och drar sen ut på galna upptåg. De sysselsätter sig med att supa, döda människor, förstöra byar och våldta noshörningar. De är allmänt missnöjda med livet och tar ut det på dom som dödade deras föräldrar och på noshörningar av någon underlig anledning. Fast det är väl inte så konstigt att elefanterna har blivit gansters, de har ju inga vuxna elefanter som visar vad som är rätt och fel, inte heller står det några psykologer till deras förfogande som kan hjälpa dem att bearbeta barndomens tragedier. Man kan ju bli galen för mindre. Sen skyller nog många elefanter på fyllan.. Men jag tänker hålla mig undan elefanter i fortsättningen, för säkerhets skull. Tänk om någon elefant jag träffade på skulle missta mig för en noshörning =O


Kommentarer
Postat av: syrran

Alltså, hur hög vetenskaplig nivå har den där tidningen?? Eller djur som människor- what ever.... Äpplet faller ju inte så långt ändå! Men vad blir det fulla av? Jästa bär, som Emil??

2007-07-04 @ 16:56:34
Postat av: Minna

Enligt vetenskapens värld så blir många djur fulla.. bananflugor ganska ofta elefanter kanske mindre ofta.. Japp! Dom äter jästa bär och sånt.. Vafan.. Har jag blivit någon fråga Djurexperten eller? haha

2007-07-04 @ 17:00:48
URL: http://simplysolo.blogg.se
Postat av: syrran

Ja men.... har du spenderat din tid med att bli naturvetenskaplig och så på semestern i (stugan) så får du väl dela med dig av din nya vetskap =P

2007-07-05 @ 18:10:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0