Ett bryskt uppvaknande i min verklighet

Idag vaknade jag upp alldeles för tidigt, mitt huvud är fortfarande mosigt, efter bara fem timmars sömn. Det var en sådan härlig känsla när jag vaknade, såg att klockan bara var halv tio och jag kände att jag med gott samvete kunde sova ett par timmar till. Särskilt eftersom jag inte har sovit många timmar sammanlagt under min helg.  

Precis när jag sträcker ut mig, känner jag något blött på täcket som får mig att öppna ögonen igen. Vad mina ögon skådar och det min hand just har vilat på är en stor mörk fläck av kiss. Hunden tittar oskyldigt sömnigt på mig och jag stirrar sömnigt argt tillbaka på honom. Det kändes som om enda alternativet här var att gå upp, svepa av lakan och täcke, skrubba rent madrassen och tvätta täcket. Men först gick jag ut med hunden för att förhindra ytterligare olyckor. Så nu är allt blött och luktar tvättmedel, eller rengöringsmedel ? vilket av det jag nu använde mig av. Allt jag skulle vilja göra nu är att somna om, men var då?  

Mitt uppvaknande efter en skön helg i huvudstaden blev lite väl brysk, tycker jag. Min verklighet känns inte så glamourös. Jag vill tillbaka, antingen till drömmen eller till Stockholm. Kanske var Stockholm en dröm?

Kommentarer
Postat av: syrran

Jag tycker inte att doggen är speciellt fräsch av sig hööru du ru...?

2007-07-30 @ 13:37:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0