Humor jag uppskattar

Jag gillar den här boken jag måste läsa ur ändå, "mediekultur, mediesamhälle". Den är ju rätt intressant så länge jag inte somnar. Och när jag somnar, ja, då är den ju rätt bra också. Men allra mest gillar jag att människan som har skrivit den skojar till det ibland. Det liksom lättar upp stämningen lite. Det blir inte lika tradigt att läsa.

Som till exempel när författaren pratar om yttrandefrihet, vad som är okej och inte okej att skoja om. Människan menar att Norgehistorier är okej att dra eftersom vi alla vet att det finns en del norrmän som är okej. Så efteråt skriver han inom parantes: "De heter Ola Björvik och Kari Grimsbjerk och bor i Trondheim."

Jag uppskattar sådan humor i en lärobok. Jag gör verkligen det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0