Första skoldagen

Jag är så jäkla skitdålig på att beräkna tid. Tänkte att det är nog lagom att cykla iväg till skolan strax efter nio, då är jag nog där strax innan tio. Skitbra! Det spöregnade ute med det stoppade inte mig serru.

 

Så det blev till att sitta i skolan i fyrtio minuter, helt dyblöt, och vänta på att lektionen skulle börja. Jag hatar att jag är så himla stissig.

 

Inte fanns det en enda människa i hela korridoren utanför klassrummet heller. Man tyckte ju att någon annan sorglig jävel skulle vara lika tidig som jag men folk har koll tydligen.

 

Jag var ju tvungen att noja lite, kolla upp datum, tid och klassrum. Se så att klockan gick rätt. När går man över till vintertid egentligen? Det var fasligt vad tomt det var i korridoren.

 

När det var tio minuter kvar började folk samlas. Och alla verkade de känna varandra. Jävla nollor alltså! Lär man verkligen känna folk så bra under nollningen? Jag vet inte för jag var aldrig med på min. Undra ifall någon har legat med någon annan?

 

En liten emo-brud gick förbi och jag hoppades innerligt att hon skulle sätta sig vid mitt bord. Hon verkade ju vara lika ensam som jag. Men icke hon fortsatte korridoren ut och försvann in i nästa byggnad.

 

Allvarligt, hela korridoren var full av stekar-killar och fjortistjejer! Jag önskade av hela mitt hjärta att detta inte skulle vara min klass. Alla såg ut som programledare för de är ring-in-programmen som går på dagarna i diverse kanaler. Och till min stora glädje packade alla ihop och gick in i en annan sal.

 

Kvar i korridoren fanns fyra stycken människor som ingen pratade med någon annan. Ah, min klass. Bestående av fem personen inklusive mig. Jag är lätt äldst, men det gör inget. Jag sov mig igenom en två timmar lång föreläsning och kände att jag verkligen fick ut något av den. Jag måste börja lägga mig tidigare om jag ska klara tentorna sen.

 

Efter skolan lunchade jag med min allra bästa vän. Jag gick förbi hennes jobb och hon såg ut som om hon hade sett ett spöke när hon såg mig men sen fick jag en varm kram och en banning för att jag syns för lite. Jag kanske är ett spöke?

 

Nu har jag i alla fall skaffat en kalender så nu jävlar ska det organiseras utav bara helvete!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0