En fin dag, skulle jag vilja säga

Jag har ont i halsen, som fan också. Jag struntade i det i morse och cyklade iväg till skolan ändå. Väl framme var lektionen inställd. Jag som hade laddat upp med Fishermans Friend och Loka päron. Jag upptäckte dessutom att om man först äter halstabletten och sen dricker vattnet så smakar det öl. Inte direkt något man är sugen att smaka på en onsdagsmorgon. 

Jag cyklade hem igen. Beklagade mig om förkylningen till en kompis som lugnade mig med att det nog bara är en höstförkylning. Jo, det var ju inte direkt så att jag trodde att det var aids. Förkylning som förkylning, vad jag än kallar det så innebär det ju ändå att jag är sjuk. 

Köpte glass och godis som tröst. Tänkte krypa upp i soffan och läsa Jostein Gripsruds "Mediekultur, Mediesamhälle", se över instuderingsfrågorna och svulla glass och dricka te. Det gick så där. Svullandet gick bra men pluggandet gick lite sämre. Efter varje läst sida höll jag på att somna. Så nu sitter jag här och ser ut att ha världens gravidmage och är inte ett dugg klokare. 

En fin dag, skulle jag vilja säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0