Då släpper alla hämningar

När jag är sjuk pratar jag med mig själv. När jag är sjuk och när jag är full. Mer än vanligt alltså. Annars när jag är själv och pratar brukar jag mest prata med hunden. Då har man ju någon slags ursäkt att säga saker rätt ut i luften. Även om hunden inte förstår direkt skitmycket av vad jag säger.  Men när jag är sjuk (som nu) eller full (som ibland) då släpper alla hämningar och pratar med mig själv för fulla muggar.

Jag vet att jag börjar bli full när jag pratar med badrumsspegeln på toaletten och jag vet att jag är sjuk när jag berömmer mig själv högt för min smarthet och min duktighet över saker jag gör, trots att jag är sjuk. Som alldeles nyss.

Minna:
Fan va mörkt det är, jag kan ju inte läsa. Jag måste få lampan att sitta högre upp! 

Hämtar en stol att ställa lampan på.

Minna: Så där ja, inte så snyggt kanske men det blev ju ljust i alla fall.
Minna: Fan va smart jag är alltså!
Minna: Nu kommer det att bli hur lätt som helst att läsa. Jag är så jävla duktig som pluggar fast jag är sjuk!
Minna: Eh, vem pratar jag med egentligen?
Minna: Solo, visst blev det ljust?
Solo: ...

Kommentarer
Postat av: syrran

Haha =)
Man får så ohyggligt braiga svar när man pratar för sig själv! Du skyller bara på Solo, du skulle babbla på UTAN honom också! Tro mig, äpplet faller ju som sagt inte så långt...

2007-09-07 @ 19:31:22
Postat av: Minna

Jag skulle babbla utan honom, men det är ju bra att han finns så jag har någon att skylla på :)

2007-09-09 @ 16:28:57
URL: http://simplysolo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0