Nya förälskelser...

Ikväll spelar Laleh på Skottes... Det hade varit skoj att se, även om jag blev lite besviken på hennes andra album - inte för att det var dåligt, men det var liksom inte lika bra som det första.. Fast det var ju andra sidan så bra att man förstod att det skulle bli svårt att slå.. Lite varför man inte bör dricka öl och välta kor som första dejt för hur ska man kunna toppa det sen? Man får aldrig gå ut för hårt i början!


I alla fall så har jag en ny kärlek - eftersom jag aldrig blir så där måttfullt intresserad av en artist som kanske vanliga vettiga människor blir (måttfullhet är inte nåt jag tillämpar när det gäller många saker - nog ingenting alls faktiskt) utan jag blir störtförälskad och lyssnar sönder all dens musik utan att lessna och mitt nyaste objekt är Annika Norlin! Mest som Säkert! Då hon sjunger på svenska med bland annat singeln "vi kommer att dö samtidigt" där små söta tecknade djur dör ett efter ett i videon och låten är så där himla trallvänlig och hennes norrländska låter lagom charmig! Dom övriga låtarna är inte lika trallvänliga men inte sämre för det! "Är du fortfarande arg", "Någon gång måste du bli själv", "sanningsdan", "stetoskop" och "Det kommer bara leda till nåt" är några av de låtar som gör det här albumet värt att lyssna på - hell, alla låtar är bra!. Annika Norlin figurerar även som Hello Saferide där hon sjunger på engelska och som jag inte har hunnit lyssna på än. Men som Hello Saferide gästar hon Billy the vision and the dancers nya skiva "Where the ocean meets my hand" på en låt som heter "Overdosing with you" som handlar om överkonsumtion av serier, what liksom?? Fast jo, låten är ju bra förståss.. Och jag tar inte alls åt mej av texten! Resten av skivan är också helt okej!


Sen vill jag också säga att jag även är störtförälskad (man behöver inte vara monogam när det gäller musikförälskelser) i Anna Ternheim och Fyfe Dangerfields duett av "Lovers dream"    Mmmm sätt den på repeat och njut!
 
image89

Ja, jag är en sån som använder smileys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0