Nu över till något helt annat...

Det känns som att det har blivit för mycket fokus på min crush på Al Gore, vissa har till och med uttryckt sitt äckel över saken och försöker hämnas genom en låtsas-crush på Madonna.. Vilket egentligen äcklar personen i fråga mer än mig.. För vad han gör med Madonna i sina fantasier rör ju inte riktigt mig - Men sluta skicka bilder på henne till mej, det är lite äckligt faktiskt. Madonna är läskig! I alla fall så känner jag mig ju stark och modig som vågade komma ut ur garderoben med min förtjusning över Al Gore så jag vill ju inte ta bort den helt, bara flytta fokus till något annat, mindre stötande. Men innan jag gör det vill jag faktiskt meddela att 'An inconvinient truth' kommer visas som serie på TV4Fakta med start söndag kl 21 - vet inte om det är just DEN filmen som visas som serie eller om det är en serie baserad på filmen men i reklamen såg jag Al Gore och det är väl allt som räknas. Och det sista jag vill säga är att hela den här Al Gore-grejen har blivit alldeles för uppförstorad - jag tycker att han är gubbsnygg, men det finns andra gubbar som är snyggare men Al är liksom nyupptäckt och det var därför han fick så stor plats i min blogg.. Hey, jag behöver inte förklara mig för er.. Särskilt inte för dej - du vet vem du är 'you fake Madonna lover you'..

 

Nu till en helt annan bekännelse. Jag är ju inte så mycket för film över huvudtaget men jag älskar älskar älskar rysare och skräckfilmer á la The Ring, The Grudge, Shutter, Event Horizon, Hell raiser, typ alla Stephen King-filmer and so on.. Jag tycker till och med om B-skräckisar.. Skräckfilmer behöver inte vara bra för att vara bra.. typ.. Så hittade jag en box när jag kollade runt på cdon.com med tio skräckisar för 69kr -  var jag i himlen eller?! Självklart beställde jag den och självklart fick jag ett mail tre dagar senare som sa att den var slut i lagret. Men nej, det var inte min skräckfilmshysteri som var min bekännelse utan bekännelsen innefattar den film som var den egentliga orsaken till att jag skulle shoppa på cdon.com, nämligen 'The Notebook' Eller 'Dagboken - Jag sökte dig och fann mitt hjärta' som den konstigt nog heter på svenska! Den filmen pratades det om i ett avsnitt av 'One three hill' och efter det kände jag att det var en film som jag faktiskt ville se så jag tog hem den, tittade på den and fell in love. Typ världens bästa gråtfilm någonsin, jag brukar inte känna att jag måste ha filmer på dvd hemma men den filmen kände jag så med. Jag, som gillar rysare och hatar Julia Robert- och Hugh Grant-filmer satt och storbölade till en superromantisk dramafilm.. Ja, jag erkänner - tårarna sprutade som på ett vattenverk från början till slut.. Jag tror till och med att jag missade mycket av slutet för vid den tiden var mina ögon bara uppsvullna, kladdiga, rödasvarta blobbar.. Men hur vacker var den inte.. Titta INNAN ni dömer mig för det här.. Och vad ni än gör - Titta INTE på trailern för den avslöjar hela filmen, skittrist!

Åh! Jag blir lite tårögd när jag tänker på den - konstigt att den aldrig fick direkt något genomslag i Sverige.. Gick den ens på bio? Eller var jag så fördomsfull mot romantiskt dravel att jag totalt missade den?
Och mamma du kommer älska den här filmen! Den är baserad på en bok av samma författare som skrev ´message in a bottle' som Kevin Costner spelade huvdrollen i, och som jag hade för mig att du tyckte om.. Och för att få pappa att titta på den kan du säga att den handlar om andra världskriget! För det gör den.. Lite.. ;)

 image63image61


En näst sista sak innan det här utfyllningsinlägget-som-tar-bort-fokus-från-Al-Gore är slut vill jag faktiskt promota en serie, serier gillar jag.. Jag är en seriejunkie (för att sno ett uttryck från någon, Moahaha). 'The New adventures of old Christine', hysteriskt rolig serie, alltså jag menar hysteriskt rolig - på riktigt! Den är med Julia Louis-Dreyfus som väl mest är känd som Elaine Benes i Seinfeld men som nu har fått en alldeles egen serie - som är så mycket bättre än Seinfeld, enligt mig som aldrig har varit en Seinfeld-människa även om serien har växt fast sig lite på mig nu den senaste tiden nu när den går på femman på kvällarna och det inte finns så mycket annat att titta på. 'Christine' för er som har missat den - går på efter de Desperata Husfruarna på tisdagar kl 21.55 i kanal5. Det är sällan jag skrattar högt åt serier men 'Family guy' och 'Christine' är två av de serier som alltid får mej att nästan kikna!


image64
 

Slutligen måste jag ju redovisa för senast lästa bok som är 'Det ska bli ett sant nöje att döda dig' av Magdalena Graaf och varför jag ens läser dom här böckerna är ett mysterium men jag håller fast vid att jag är litteraturvetare och jag MÅSTE läsa allt - That´s my story and I´ll stick with it until I die! Jag tycker inte att siliconfyllda, blonda halvkändisar är speciellt roliga, egentligen.

Så, nej.. Jag tyckte inte att den var speciellt bra men jag måste erkänna att den var ju mycket bättre skriven än Traci Lords pisstråkiga självbiografi och I början var den faktiskt ganska intressant men efter ett tag lessnade jag men min kompis tyckte tydligen att den var jättebra.. Men jag känner mig mest lurad av att Linda Skugges 'rekommendation' som finns på framsidan av boken. Nej, jag vill inte läsa om den, nej, jag vill inte rekommendera den, men nej, man avlider inte av uttråkning om man väl börjar läsa den.. Man tar sig igenom eländet levande..Nu ska den tydligen bli film också - och hör och häpna - Magdalena Graaf själv säger att det är inte helt omöjligt att hon själv kommer att spela huvudrollen.. No shit Sherlock.. Why am I not surprised liksom..
image65  


Om jag har yrat någonstans under det här inlägget (mer än vanligt) vill jag be om ursäkt men jag har ju, som alltid, en ursäkt i bakfickan. Dom renoverar lägenheten ovanför min, vilket kan behövas efter galningen som bodde där, fan va dom låter från typ klockan sju på morgonen och jag håller fortfarande fast vid att det är omänskligt att vara uppe vid den tiden. Så från sju till nio har jag varit halvt vaken och halvt drömt om att jag har lagt golv och tapetserat.

 

Feel free to comment..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0