En dag i mitt liv

              En Vanlig morgon:

Vaknar klockan fem på morgonen av en morgonpigg fluga som verkar uttråkad och vill att jag ska leka med den eller nåt. Men jag drog täcket över huvudet och ignorerade dens försök att kittla mej på armen och surra mej i örat så jag skulle vakna. Dess värre var inte min hund lika likgiltig mot flugans försök att väcka oss utan gick på flugans luriga taktik genom att skutta runt i sovrummet efter flugan och morra samt skälla till.. KLOCKAN FEM PÅ MORGONEN! Dessutom hade jag inte somnat förrän vid två.. Alltså fyra timmars sömn, eh, eller tre ? se så trött jag är! Åh, jag hade kunnat döda den flugan. Jag som aldrig dödar djur, inte ens spindlar fastän jag är livrädd för dom små rackarna med sina en miljarder äckelpotteben och läbbiga spindelväv som fastnar överallt. Till och med när jag skriker för full hals så någon annan kommer och dödar det stackars djuret blir jag tjock i halsen av gråt. Det enda djur jag kan döda utan att få hysteriskt dåligt samvete och börja grina är sniglar. Eller börja grina gör jag ändå, men då är det inte av dåligt samvete utan av äckel. Det är inte så att jag springer omkring och dödar sniglar som en annan seriemördare men om jag skulle råka kliva på en snigel så skulle äckelrysningarna ta över det dåliga samvetet liksom. Åh! Det är såååå äckligt att kliva på sniglar, fy fan och här kryllar det av dom också ? slemäckel!

                      I alla fall säger jag åt hunden att gå å att lägga sig, går upp på toa och hoppas på att flugan ska flyga ut ur sovrummet, liksom passa på nu när dörren är öppen. Kommer tillbaka, flugan är kvar men upptäcker att hunden har passat på att fly sovrummet. Ropar på hunden som faktiskt kommer och går och lägger sig i sängen, det var för tidigt till och med för honom. Ligger vaken i sju miljarder år och lyssnar på flugans surrande, omöjligt att somna om. Somnar ändå typ halv åtta. Klockan ringer åtta men då har jag redan utvecklat en selektiv hörsel som väljer bort ljud jag inte vill höra. Vaknar halv nio. PANIK! Va ska jag ha på mej? Hinner inte göra frukost. Hinner inte tvätta håret ? måste hitta hår band! Kommer ändå iväg i skaplig tid ? utan frukost fast medhårband ? och hund! Lallar av någon anledning halva vägen till hundvakten, inser vid sjukhuset att jag har lallat alldeles för sakta får halvspringa genvägen genom skogen, sicksackandes mellan hundra miljoner sniglar, hua!! Har för bråttom för att bli äcklad men lyfter fötterna extra högt så dom inte ska kunna hoppa på mej. Vem vet, det kan vara snigelmutanter med huggtänder och hoppförmåga ? fatta slemmigt!

Halv tio är jag framme vid hundvakten, slänger in hunden och halvspringer till busshållplatsen. Får stå och vänta på bussen i en kvart. Fy va dålig jag är på att planera för bussturer! Åker till jobbet, läser på bussen, skrattar högt åt rolig bok ? skäms. Läser inte mer. Går av bussen, går till jobbet. Jobba, jobba, jobba ? lunch ? jobba, jobba, jobba, jobba som fan ? sluta. Hittar en jättefin tröja på HM efter jobbet. Hittar inga vita leggings att ha till, slut precis överallt. Hittar svarta..! Missar bussen hem! Fortsätter leta efter vita leggings, måste ha. Leta leta leta. Funderar på att köpa svarta eller lämna tillbaka tröjan. Shoppa överväger antishoppa så jag köper dom svarta. Står i provhytt och provar svarta tittar på klockan, fem minuter tills nästa buss går. Köper dom svarta, svär för mej själv till den otroligt sega tjejen i kassan ? hon måste vara släkt med äckliga skogsniglarna på vägen Haha! Oj, skrattade högt igen, ondskefullt dessutom ? får ta å lägga av med det! Springer tillbaka till jobbet, slänger allt jag ska ha i en påse och springer till busshållplatsen ? får stå å vänta på bussen i tio minuter. Läser på bussen ? skrattar inte högt för mej själv! Går av bussen, hämtar hunden går hem. Klockan åtta ? hemma! Provar kläder, upptäcker att skor inte passar till tröja ? börjar gråta. Upptäcker att andra skor passar till tröja ? slutar gråta. Äter, pratar i telefon, missar början på alla filmer som går, diskar, surfar, sover!




Tyckte du om den - tryck här
Bloggtoppen.se

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hihihi :) Du är ganska duktig på att berätta historier om DINA syskonbarn,,, hehehe Så HUUUR ska det gå???
PUZZ PUZZ Systeryster

2006-11-11 @ 18:51:07
Postat av: Anna Leandersson

Minna, du är GRYYYM på att skriva!! Jag skrattar på mig...
Tycker att du ska söka jobb som tidningsskribent!!
Kramar från Patriks Anna

2006-11-22 @ 22:12:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0