Bollrädd å glömsk

Diskuterade stressymptom med en kompis. Kom fram till att stress gör att man tappar närminnet. Som till exempel när man jobbar. Det behöver inte ens vara mycket att göra, det räcker att man har behövt tänka på EN annan sak under dagen så kan det sluta med förvirring. Måste ändra mitt CV där det står att jag är stresstålig och tycker om att ha många bollar i luften. Fy va jag ljuger! Jag är värdelös på att hantera stress och jag tappar alla bollar utom en och det är inte säkert att jag lyckas med den heller. Har kommit fram till att jag nog är bollrädd.

Men som tillexempel när jag jobbade i köket i cafét härom sistens (vilket för övrigt är ett klart underskattat uttryck, härom sistens liksom, hur härligt är inte det!?) och får in en burritotallrik (för er som inte vet är burrito som taco fast med mjukt bröd istället för tacochipsen – vilket kan vara bra att veta om man ska förstå poängen – dit jag kanske kommer om jag lägger av med milslånga parenteser). Jag lägger på chips, köttfärs, ost och ställer in tallriken i mikron - tar ut den lägger på sallad, grönsaker och FAN det skulle ju va en burritotallrik – Inga chips ska ju vara mjukt bröd. Börjar om. Tar en tallrik, lägger på chips, köttfärs, ost och JÄVLAR det skulle ju vara en burritotallrik – Inga chips – mjukt bröd! Eller som när man får in två kräftstjärtsallader varav den ena ska vara utan majs. Smart som man är gör man den som ska vara utan majs först och kommer faktiskt för en gångs skull ihåg att göra den utan majs. Gör klart hela salladen och gör sen den andra. Lägger på bröd på båda. Men titta! Jag har glömt å lagt majs på den första – häller majs över hela salladen och tar båda salladerna, nu båda med majs på ska precis gå ut med dom när HELVETE det skulle ju INTE va majs på den ena. Bara att välja - antingen göra en ny eller plocka bort varenda litet majskorn från en av dem. Fan kan inte folk äta majs för liksom. Jobbiga människor som vill ha nåt annorlunda dom borde ägna en tanke åt alla bollrädda människor i köket när dom ska krångla med sin beställning – det vill säga mej! Eller som min kompis berättade, man är liksom i en annan värld. Man kan stå och tänka heeeela tiden medan man gör maten ”ingen majs” plockar på gurka ”ingen majs” plockar på tomat ”ingen majs” plockar på paprika” ingen majs” plockar på majs ”ingen majs” plockar på oliver.. Liksom hallå!? Är man någon slags zombie eller?? Det kan bara betyda en sak! Man har ett understimulerande jobb!

När jag jobbade i bokhandeln blev jag skitirriterad på folk som påminde mig att ta av prislappen innan jag slog in som present.. Liksom hallå! Jag jobbar här, jag vet nog vad jag gör! Men alla gånger jag inte blev påmind var ju rysk roulett. Tog jag av prislappen nu? Hm.. Fan.. Måste nog öppna å titta.. Kanske borde ha svalt min stolthet och varit tacksam mot de snäsiga kunderna som såg mig som oduglig för egentligen hade de ju rätt.. Undra hur många som fick presenter som jag hade slagit in med en lysande röd prislapp kvar på. Men jag skyller på dagens stressade samhälle, man hinner ju inte tänka så hjärnans stängs av och allt går på automatik. Förutom att ta av prislappar..


Bloggtoppen.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0