Barnsligt mogen

Yep thats me!
Nu är man 25.. och mogen.. eller inte.. Tror jag till och med tappade vuxen-poäng på min födelsedag.. Aja whatever...
Happ va händer nu då? Dags å planera för vuxen-livet? äh.. det kan väl vänta tills jag blir trettio.. trettio är det nya tjugofem har jag hört.. Eller jag hittade på det nu.. Fick mej å må bättre i alla fall..
Kanske dags å sova.. Eller kolla på nicke nyfiken (mycket moget)
Huvudsaken är att man väljer rätt i livets vägskäl, att de val man gör får en att må bra, sen om de är mogna eller inte kvittar väl.. Jag tänker inte välja för någon annans skull eller för att jag ska framstå som en bättre människa.. Vill jag kolla på nicke nyfiken klockan två på natten gör jag det och om jag inte har nån lust att vara mogen för att jag är tjugofem - ja då skiter jag i det.. Förhållande å ungar kan man skaffa sen - när det känns rätt.. Den mentala åldern är den som räknas, på det viset är man alltid så gammal man vill vara.. Lite så där från dag till dag liksom.. Om jag vill vara vis och mogen en dag då stiger min mentala ålder till fyrtio och jag blir irriterad när andra ser mig som ung och okunnig.. Det va sååå skönt när jag fick sätta en kärring i bokhandeln på plats när hon anklagade mig för att inte veta något om poesi.. Hallå jag är litteraturvetare liksom, vet nog mer om poesi än någon gammal tant. Det värsta var att hon skulle diktsamling till sitt barnbarn som var SEXTON men hon var minsann så mogen och intresserad.. Jaha, och va säger att jag inte vet något då? Jag rekomenderade Majakovskij som råkar vara min favoritpoet (iaf om vi snäckar oldstyle, har precis upptäckt Daniel Boyacioglu som är grym men som inte ÄN kan mätas med en klassiker som Majakovskij) Iaf så tyckte kärringen att Majakovskij kanske skulle vara ett bra val och undrade om vi hade något om henne inne.. "Tyvärr, så har vi inget av HONOM inne men vi kan ta hem" sa jag och log mitt allra snällaste leende medan jag hånskrattade inom mig och såg hur tanten blev obekväm och lite röd i ansiktet när jag avslöjade att hon inte hade en aning om vem Majakovskij var. Jag gav henne en svensk diktsamling men tänkte för mig själv att hennes barnbarn säkert var en svarthårig alternativ fjortis som ville läsa Dagerman, vara deprimerad och skära lite i sina armar mellan självmordsförsöken.. Men hey, inte mitt problem..Så på cirka en kvart svävade min mentala ålder mellan 40 och 14..
I love my life!

  


Bloggtoppen.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0