Jag är så smart (och ohälsosam)

Är det någon mer än jag som har insett det korkade med att ge nyårslöften till sig själv. Om jag inte hade varit så smart och skippat den biten så hade jag lovat mig själv att jag ska äta hälsosammare under 2008, vilket hade gått åt helvete redan första dagen.


I frysen ligger det glass. På köksbordet ligger en halv påse maränger. I kylen står en tub full med chokladsås. I skåpet ligger det två halvfulla chipspåsar och på vardagsrumsbordet står en skål med godis. Och då har jag inte ens nämnt de två chokladaskarna som vilar i bokhyllan eller det faktum att jag åt så mycket vitlök igår att det var helt nödvändigt med massa Coca-Cola idag. För att inte tala om den sedvanliga bakispizzan. Med bea, of course.


Om jag hade lovat mig själv att bli mer hälsosam så hade jag ju redan nu gett upp det och tänkt att det nog var lika bra att vänta till nästa år eftersom det här uppenbarligen gick i stöpet direkt, löftet hade ju redan varit brutet. Men eftersom jag inte har lovat mig själv ett enda dugg kan jag äta upp resterna med gott samvete och kanske fundera lite på om jag ska leva på kaffe i fyra veckor framåt sedan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0