En lägenhetsbrand senare

Jag och min finaste vän skulle fira nyår i lugn och ro tillsammans med varandra och en del alkohol. Jag hade ju så klart gjort det mysigt med levande ljus i vardagsrummet. Bara för att man ska ta det lugn bara två kompisar så betyder ju inte det att man ska snåla med stämningen. Fast det fick räcka med värmeljus. Någon måtta får det vara.


Brukar man säga att man inte ska ha ljus på teven? Ingen har sagt det till mig, fast någon borde ha gjort det. Ett av ljusen började nämligen bete sig jättekonstigt. Som om det ville bevisa för de andra ljusen att det var lite förmer än dem. Ni vet hur ljus håller på när de ska flasha inför sina kompisar. Sträcker ut lågan och brinner som fan och sådant. Och det här ljuset hade verkligen storhetsvansinne. Det hade tydligen bestämt sig för att ta över hela lägenheten.


Jag och min kompis sneglade på det ett tag och kom sedan överrens om att det kanske var bäst att blåsa ut det, så jag försökte men det var inte det lättaste. Jag fick ta hjälp av min kompis för att försöka få det att slockna. Och tillsammans blåste vi ner ljuset så det landade bakom teven och lagom stora flammor började slå upp längs väggen. Ungefär här fick vi panik och jag såg framför mig hur hela teven skulle explodera, så jag skickade fram min kompis att genomföra släckningsarbetet medan jag mer fungerade som en arbetsledare och övervakade det hela från ett tryggt avstånd. Det, mina vänner, kallas teamwork.


Det hela var över ganska fort och allt som nu vittnar om att incidenten någonsin har ägt rum är några svarta fläckar på den vita tapeten bakom teven. Jag hoppas att de går bort så jag inte blir skyldig att betala nya när jag flyttar. Borde inte det gå på hemförsäkringen i sådana fall? Allt jag vet att jag tänker då inte engagera mig i att öka någon jäkla stämning med hjälp av värmeljus någon mer gång. Åtminstone inte på teven. Och absolut inte när det bara är en kompis som kommer över - även om hon är min finaste.


Kommentarer
Postat av: mamman

Ja, vad ska man säga??????? Det hade kunnat slutat riktigt illa ju....................

2008-01-02 @ 09:38:52
Postat av: Minna

Ja, men nu gjorde det inte det :)
det var dom där knasiga ljusens fel.

2008-01-02 @ 12:15:39
URL: http://simplysolo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0