Simply Solo hos doktorn

Vi har varit hos veterinären så här på morgonkvisten. Vi fick en veterinär som jag gillar skarpt. Vi brukar kalla honom för Carter, för han påminner på något sätt om Dr Carter från cityakuten (från de tidiga avsnitten). Dessutom är det något speciellt med en människa som väljer att bli veterinär. Läkare kan ofta (inte alltid) vara stressade, osociala och kanske in it for the money eller av intresse för den mänskiga kroppen mer än själva människan. Men Veterinärer har ofta ett genuint intresse för djuren på ett annat sätt. Djurläkare känns helt enkelt varmare än människoläkare.


Nåväl, han kände och klämde och bestämde att solo skulle röntgas och gav honom lugnande vilket gjorde att Solo blev snurrigare och slappare för att tillslut tvärslockna med tungan hängandes utanför munnen.


Efter att ha sett bilderna kunde Carter konstatera att min lilla sötnöt har diskbråck mellan två kotor i nacken. Nu är han ordinerad vila och antiinflammatorisk medicin. Vila är i hans fall är lika med att inte röra sig alls. Nästa vecka ska vi på återbesök och se om han har blivit bättre eller sämre.


Jag har hundhandikappanpassat min lägenhet
image202

Kommentarer
Postat av: syrran

Naaa men lilla kråke-livet...! vilken tur att mår bättre nu :)

2007-12-02 @ 20:08:22
Postat av: Minna

ja, nu är han sitt gamla jag igen.. Fast lägenheten är fortfarande hundhandikappanpassad :)

2007-12-03 @ 13:32:05
URL: http://simplysolo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0