Det ska vara som det alltid har varit!

Mamma berättade för pappa att vi har blivit hembjudna till min bror och hans fru på lunch vid tolv på julafton. Pappa: "Men va!? Nej, men hur ska vi hinna det!? Vi äter ju middag klockan två!"


Haha. Han är så söt min far. Traditionsbunden som få, det fanns inte i hans värld att det var möjligt att skjuta upp julmiddagen ett par timmar. När mamma förklarade hur man kunde lägga upp det så tyckte han nog att det lät rätt bra ändå men konstaterade att: "Jaha, jo, men det här får ju du säga till tjejerna. Jag undrar jag hur dom kommer att ta det här!"


Jag och min syster som blev helt bestörta när mamma hade dristat sig till att servera kalkon en påsk så alla blev utan snaps. Ja, pappa har lyckats fint med att skapa små feminina avbilder av sig själv i oss.


Det ska vara som det alltid har varit, i alla fall när det gäller mat (och sprit)!


(Dock, ska tilläggas, var det ingen som hade något emot denna jullunch, att äta två gånger är ju alltid bättre en att äta en gång)


Kommentarer
Postat av: syrran

hahaha =)
joppserru... Men nu blev det ju faktiskt lite till sin fördel, i den är "förändringen". Plus att vi blev förberedda INNAN! Den där påsken serverades ju kalkonen bara upp på bordet sådär, just som man satt där och var sugen på....påskbord och snaps =/

2007-11-10 @ 23:39:06
Postat av: mamman

Ja, tänk hur det är. Vilken tur att Ni har blivit förberedda redan nu då. Det där med kalkon på påsken kommer aldrig mer att ske, bara så Ni vet. Det törs man ju inte, så surt som det blev den gången.

2007-11-11 @ 12:50:46
Postat av: Minna

Hahaha,, nej förändringar kan vara av ondo om de betyder minus något men så länge man plussar på så är dom goda :)

2007-11-12 @ 12:03:53
URL: http://simplysolo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0