Två snabba

På annandagen bör man inte missa August som är en serie i två delar, i svt. Jonas Karlsson gestaltar August Strindberg och serien handlar just om författarens passionerade kärlek till Siri von Essen. Och kärleken till konsten. Se den! Strindberg var en väldigt intressant person och förövrigt är Jonas Karlsson en lysande skådespelare. För att inte tala om att det är Peter Birro har skrivit manus (jag är fortfarande arg över att jag missade alla avsnitt av Upp till kamp, utom ett). Jag kan inte se vad som skulle kunna gå fel med det här dramat. Det är mitt jultips till er.


Sedan vill jag också meddela att undertecknad ska jobba i mellandagarna, som skomakare i ett skomakeri. Känns det inte lite trettiotal med skomakeri? Nu känns väl inte just det här skomakeriet så mycket annat än just nutid eftersom det ligger i stans största galleria, under marken dessutom. Och jag ska faktiskt inte jobba som skomakare, jag kan inget alls om hur man klackar om skor. Det råkar bara vara så att en av ägarna till skomakeriet är min allra finaste vän och hon frågade om jag kunde hjälpa till och man är väl inte sämre än att man ställer upp. Att stå i kassan och ta betalt ska jag väl klara av. Kan man tycka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0