Me and Bobby McGee

Jag fick en film när jag fyllde år. Det är en 1,5 timme lång dokumentär om Janis Joplin. Jag har inte sett den än. Jag väntar liksom på att rätt tillfälle , rätt stämning och rätt sällskap ska dyka upp. Man kan inte se en sådan film bara för att man är ensam och har tråkigt en fredagskväll.


Nej, filmen ska ses med någon som önskar lika hårt som jag att den var född så pass tidigt att man var i lagom ålder för att se Janis live då hon spelade på Gröna Lund 1969. Dessutom ska det under filmens gång förtäras, om inte Southern Comfort, så i alla fall öl eller möjligtvis rödvin. Det ska vara stämning, det ska vara rätt.


Det ska vara rock!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0