Jag kommer att skratta när ni sjunker

Vissa människor. Ni saknar all respekt för andra människors känslor. Det är smaklöst, nästan äckligt. Som flugor i saftglaset en varm sommardag. Så ivriga att ni kommer att drunkna i den där sötsliskiga jordgubbsaften eller frysa ihjäl på isbitarna som inte ens har hunnit smälta.


Ni kliver på andra och bryr er inte alls om att de som ligger under era fötter har ont. Bara ni kommer fram fortast möjligast. Om ni i alla fall hade vett att dölja er iver, men det har ni inte heller. Men förvänta er heller inte att någon kommer att göra något för att hjälpa er när ni till slut drunknar i det där jävla saftglaset - vilket ni kommer att göra, som de dumma små flugor ni är.


Jag kommer att se på, med äcklad min, hur ni sprattlar med alla era små ben och försöker ta er upp.

Jag kommer att skratta när ni sjunker.


Kommentarer
Postat av: johanna

Det är ofta d klagar på hur andra beter dig i din blogg. Är d så perfekt själv så att du känner att d kan göra det?

2007-12-23 @ 18:35:42
Postat av: Minna

Ursäkta? Jag kan inte tycka att jag klagar på andra speciellt ofta. Och nej, jag är absolut inte perfekt men för den sakens skull måste jag ju kunna reflektera över hur andra människor beter sig? Precis som andra människor kan reflektera över hur jag beter mig.

2007-12-26 @ 13:36:06
URL: http://simplysolo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0